های هالیدی

های هالیدی

آشنایی با خدمات و امکانات وب سایت های هالیدی در زمینه رزرو آنلاین بلیط و تورهای مسافرتی
های هالیدی

های هالیدی

آشنایی با خدمات و امکانات وب سایت های هالیدی در زمینه رزرو آنلاین بلیط و تورهای مسافرتی

ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام در مدت یک سال

با همکاری شرکت‌های فرانسوی قرار شد در فرودگاه امام خمینی (ره) ظرف یک سال از شروع قرارداد ترمینالی را بسازیم که بتواند ۳.۵ میلیون نفر را به جمعیت مسافران هوایی اضافه کند.
 ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام در مدت یک سال

 همزمان مذاکراتی با شرکت ا.د.پ (A.D.P) و بوی فرانسه برای فعالیت در فرودگاه‌امام خمینی (ره) نیز انجام شد که شامل سه بخش است. قرار شد در فرودگاه امام خمینی (ره) به سرعت و ظرف یک سال از شروع قرارداد ترمینالی را ساخته شودکه بتواند ۳.۵ میلیون نفر به جمعیت مسافران هوایی اضافه کند. شرکت ا.د.پ متعهد شده یک سال بعد از شروع قرارداد این ترمینال را به پایان برساند و بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم. برنامه دیگر بازسازی ترمینال موجود است و پروژه دیگر ترمینال جدیدی است که ظرفیت ۴۰ میلیون مسافر را داشته باشد.

استفاده از توان مهندسان ایرانی در پروژه‌های مشترک ایران و فرانسه

فخریه کاشان درباره نحوه قراردادهای سرمایه‌گذاری توضیح داد: همه قراردادها به روش BOT انجام می‌شود و شرکت‌های ا.د.پ و بوی باید در طراحی مهندسی، ساخت و بهره‌برداری از نیروها و شرکت‌های ایرانی استفاده کند. در بخش ساخت حداقل باید ۵۱ درصد به شرکت‌های داخلی داده شود. علاوه بر این همکاری ایران با این دو شرکت به صورت مشارکت خواهد بود که ۶۰ درصد آن سهم ایران و ۴۰ درصد سهم ایران است اما ۱۰۰ درصد هزینه را این شرکت‌ها تامین خواهند کرد و به تدریج از سود پروژه برداشت می‌کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره جزئیات بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: در بخش بهره‌برداری یک شرکت بین شرکت ا.د.پ و شرکت شهر فرودگاهی با نسبت سهم ۵۰ درصد تاسیس می‌شود و بهره‌برداری بر عهده آن شرکت واسط خواهد بود و به تدریج بهره‌برداری به ایرانی‌ها منتقل می‌شود. شبیه همین کار با شرکت ونسی فرانسه برای دو شهر مشهد و اصفهان نیز انجام شده است. سه ماه با شرکت‌های ا.د.پ و ونسی زمان در نظر گرفته شده است که نقشه‌های مهندسی را آماده کنیم و مناقصه‌ها را برگزار کنیم و درباره قیمت به نتیجه مشخصی برسیم. بعد از سه ماه اختیار با ایران است و به هر دلیلی احساس کردیم قیمت مناسب نیست یا شرایط مطابق با خواسته ما نبود می‌توانیم بدون تعهد و خسارت جدا شویم البته هدف اصلی ما این است که در این سه ماه ساختاری بسازیم که از لحاظ حقوقی، اقتصادی و شرایط کشور مناسب باشد.

منبع: پایگاه خبری وزارت خبری راه و شهرسازی
اطلاعات بیشتر در های هالیدی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.